ursellenhellen

Alla inlägg under augusti 2010

Av Helen Skogsberg - 31 augusti 2010 08:15

Idag va jag och Andreas hemma hos Sussie och jag hjälpte henne att måla ett vitrinskåp(eller hur det nu stavas) det blev jätte fint    men det ska målas en gång till imon. 

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 29 augusti 2010 13:53

Har trökit.. Andreas spelar xbox, så jag låg och kollade ett tag medans han spelade men det va ju SKIT trökit   

Så jag låg och funderade på vad jag skulle hitta på och då kom jag på att jag ska skaffa en ny hobby! Jag ska föda upp guppys   så nu håller jag på och fixar och donar i akvariet så mina guppys trivs och skaffar ungar   Jag tycker att guppys är en av dom finaste fiskarna, för det finns så många olika häftiga färger på dom   (det är en sån här konstig "Helenidé hihihi)

  

Så här många guppys hoppas jag att jag har snart   

¤~¤

Jag

Av Helen Skogsberg - 28 augusti 2010 22:23

Kom på att jag inte har berättat riktigt vem jag är    så jag skriver väll litegrann nu då : 


Jag är en tjej på 20 år som bor i en liten byhåla som heter Torsåker som jag har bott i hela mitt liv, jag bor i egen lägenhet med min kille Andreas,våra två katter (Smulan & Branko) och våran hund (Shima)   

Jag jobbar kvällar och helger som telefonförsäljare (inte så kul men det är ju pengar, letar annat jobb för tillfället..) Jag vill helst jobba med barn (gick barn och fritidsprogrammet på gymnasiet) eller med djur    Jag gillar att pyssla med blommor, djur, skjuta pistolskytte, fiska, hitta på saker med Andreas eller med familj eller vänner och att festa. Som person är jag för det mesta lugn, glad och tålmodig    Nackdelen med mej är att jag har svårt att lita på personer och att jag lätt blir ledsen och sårad. Fördelen med mej är att jag är lätt att ha och göra med och att jag för det mesta är positiv   

        

Shima                                 Smulan                         Branko


Jaha det va lite om mej, här kommer lite om min familj:

För nått år sedan så bestod min familj av mej,mamma,pappa och min lillasyster men sen separerade mamma och pappa så nu ser den ut så här: 

  

Min mamma heter Ann och är 46 år, hon är förlovad med Tommy, Tommy har tre barn (Marcus,Jesper och Jennifer) och dom bor typ hemma hos Tommy i hans hus, men mamma har en egen lägenhet också men där bor mest syrran och hennes kille för tillfället, men snart så kommer nog mamma säga upp den och flytta till Tommy.

  

Min pappa heter Stefan och är 41 år, han är tillsammans med Rosita, Rosita har två barn (Josefin och Max) och dom har nyss köpt hus tillsammans, så dom bor ju typ ihop nu.

  

Min lillasyster heter Sofie och är snart 18 år, hon är förlovad med Fredrik(Roth).


Jag vill ju självklart att allt ska bli som det va innan separationen men det går inte så då får man väll gilla läget, och så hemskt känns det inte nu längre.


Jag är mkt hemma hos min "extra familj" också, som består av Sussie som är gift med Kennet och deras två barn Alex och Jojo   Sussie är även Andreas mamma. (och Kennet har en son sen tidigare som heter Crille, men han bor i Söderbärke) men innan jag och Andreas vart tillsammans så började jag vara mkt hos dom (bodde typ där) för att jag tyckte det va jätte jobbigt när mamma och pappa separerade och bara två månader efter så dumpade min kille som jag var tillsammans med i 5 år mej, så då blev det ännu jobbigare..och jag bodde med pappa efter att dom separerade och då ville jag vara stöttande åt pappa genom att jag visste att han va ledsen, så jag ville inte visa hur ledsen jag var(för då kanske han skulle bli ännu deppigare och för att han skulle kunna fokusera på sej sj och inte på mej)..och då va det skönt att kunna vara hos nån annan och ta en paus och kunna vara ledsen om jag ville utan att pappa skulle se det.. så då vart Sussie som en "extra mamma" åt mej, och det är hon fortfarande    Är sååå glad att jag träffade Sussie och Kennet och sååå tacksam att jag fick bo hos dom   

        

Sussie                               Kennet                          Jojo&Alex hihi

      

Andreas                 Crille


Sådär nu vet ni lite om mej    kanske inte va så intressant men det är mitt liv och jag är nog ganska nöjd med det   Vill ni veta nått mer så är det bara att fråga   (skrev det här med tårar i ögonen, vet inte vrf eller om det är glädjetårar eller sorgsna tårar..men det är nog blandade..)

¤~¤

  


Av Helen Skogsberg - 28 augusti 2010 21:00

Åkte till Romme på marknad idag med Älsk,mamma,Tommy,Pia,Sofie,Roth,Jesper och Jennifer   

Gick runt och kollade lite, kollade bland annat på lite bilar som stog där, och handlade lite saker (mest ätbara saker   ) och käkade hamburgare. Det va riktigt kul och mysigt att åka iväg och umgås lite  

   HAHAHA SKIT SÖT JU!! :3   ANDREAS BIL ;D   MIN!!<33   MIN!!<33     

På vägen hem så åkte vi in på en gård där dom hade strutsar och kollade lite och jag köpte en dammvippa gjord av strutsfjädrar och nån mer liten sak, men FAN va stora strutsar är! Såg ju ut som monster! Men dom hade små strutsungar också och dom vågade jag stoppa in handen till iaf   hihihi

   Strutsungar   Strutsungar   HAHAHAHA SKIT FUL XD OCH DOM LÄT JÄTTE FULT OCKSÅ XD   Det här är "tonåringar" stog det på dörren XP   Tonåringar


Idag fick jag moppen såld också    6.500kr fick jag för den, så dom pengarna ska jag lägga undan till körkortet   


Nu sitter jag och är barnvakt åt min lilla kussefin Madicken, hon sitter och tittar på film medans jag passar på att skriva lite   ska snart lägga henne..och mej kanske, är fan skit trött och ont i huvet har jag också!  Är barnvakt för att Greger och Catta är i Gävle på crusing med sin bil, jag tycker det är jätte mysigt och kul att vara barnvakt  

  

Älsk sitter i sovrummet och spelar xbox, men han får sluta med det snart så vi kan sova.

NattiNatti nu, så skriver jag lite mer imon   


(för er som inte vet så är Greger min farbror och Catta är hans tjej, Tommy är mammas kille, Jesper och Jennifer är Tommys barn och Pia är min moster)

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 28 augusti 2010 00:19

Köpte väggdecko när vi va i Valbo och har satt upp den också   

   Vardagsrummet

   Det vart svarta "ramar" kvar efter väggdeckomönstret, så dom klöpp jag ut      och satt på garderoberna i hallen   


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Älsk töntar xbox i sovrummet    så jag får väll sitta vid datorn ett tag tills han är klar så jag kan få sova..hoppas han är klar snart för annars kommer jag snart dunka huvet i tangentbordet! ÄR SKIT TRÖTT!!     Satt och tittade ett tag medans han spelade men det sög ju   

Snart ut och röka sen borsta gaddarna och sen sparka bort Andreas från spelet, det låter som en bra plan tycker jag   Måste sova så jag /vi orkar upp imon, för då ska vi åka till Romme på marknad (det gör vi varje år)   NattiNatti

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 27 augusti 2010 10:54

Älsk drog till skolan för ett litet tag sen, så nu sitter jag här hemma sj.. men snart så kommer Denise och hämtar mej för vi ska dra till Valbo och handla lite   

Sen får vi se va jag och älsk hittar på när jag kommer hem..   


Fick ett par skitsnygga leggings av mamma igår!! PORRIGT VÄRRE!!   Känner mej lite bortskämd..både fått parfym och leggings av mamma den här veckan   

¤~¤

   

Av Helen Skogsberg - 26 augusti 2010 10:30

Vaknade nyss och älsk står i duschen, så jag väntar på att han ska bli klar för jag håller på och pissar på mej    Snart måste jag ta hand om disken också *suck* men i helgen får vi diskmaskin    ska vara barnvakt till min lilla kussefin Madicken och för det får vi en diskmaskin   Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag..blir nog bara att sitta inne för det är pissväder ute    Senare så ska mamma hämta mej och skjutsa mej till jobbet iaf..

Igår fick jag min lön!   så nu kan jag handla lite saker som jag vill ha   Ska bland annat köpa en väggdecko, svarta hyllor m.m

¤~¤


  

Av Helen Skogsberg - 25 augusti 2010 11:03

Igår fick jag skjuts av mamma till jobbet (nice)   och innan vi åkte så fick jag springa in på affären åt mamma och hämta ett paket som hon beställt..och när jag kom ut i bilen så sa hon "öppna och ta en till dej sj"..och när jag öppnade så hade hon beställt MIN FAVORIT PARFYM TILL MEJ!   JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA!!   

     

                                   MAMMA    

Idag sov jag till halv elva   det va väll ganska skönt att sova så länge, men är irriterad på mej sj för det känns som att jag sovit bort halva dagen!!  OCH DET KÄNNS INTE BRA!  

Ska sitta här ett litet tag, sen blir det duschen så får vi se vad som händer sen.. ikväll blir det jobbet iaf.. Sussie ringde nu och frågade om jag ville komma och dricka kaffe med henne   så drar till henne en sväng   

¤~¤

Ovido - Quiz & Flashcards