ursellenhellen

Alla inlägg under september 2010

...

Av Helen Skogsberg - 30 september 2010 15:00

Har varit till HC nu och det va om jag trodde.. jag har skabb -.- men det låter faktiskt lite kul att säga att man har skabb, annars brukar man kunna säga på skoj att "ta inte på Helen för hon har skabb" men nu är det bokstavligen hihi.. men läkaren sa att det finns ett receptfritt läkemedel för skabb, det är en salva som man smörjer in hela kroppen med 1 gång och sen ska det sitta på ett dygn och man ska använda samma kläder hela dygnet och sen när det har gått ett dygn så ska man byta  kläder och tvätta dom och sängkläderna, sen skulle skabben vara borta. Så det va ju inte så krångligt   Så imon ska jag till apoteket och köpa salva och Andreas ska också göra det för han hade det också, så får vi hoppas att det försvinner   Det positiva är att jag inte kan jobba idag för att jag har det här, så nu sk jag ringa och sjukanmäla mej   

Nu sitter Älsk och äter panpizza medans jag trökar här, senare ska jag tvinga med mej Andreas på en prommenix hem till hans mamma   Sa till han när vi va på HC att vi skulle ut och gå när vi kom hem, men han lät inte så pigg på det så jag får nog tvinga med han för han behöver också röra på sej lite istället för att bara sitta inne framför datan  

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 30 september 2010 12:52

Sitter och trökar framför datorn lite, men ska snart åka till HC med Älsk och mamma och kolla mina prickar igen.. men den här gången tänker jag inte gå därifrån förren jag vet vad det är och fått nått som tar bort det!!

Älsk är hemma från skolan idag (igen), det är inte bra har jag försökt få han att förstå men det verkar inte so att han lyssnar på vad jag (eller nån annan) säger, men men det är hans liv inte mitt..

Får se om det blir jobb senare eller inte, tror det blir det men vi får se    men nu ska jag ut och röka byebye

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 29 september 2010 12:13

Jag fick ju inte reda på vad mina prickar va för nått när jag va till HC sist.. så nu har jag kollat runt lite på nätet och kommit fram till att det nog är skabb, det stog att man får prickar som kliar "satan" och att när man kliar sönder dom så ska det vara som ett litet hål i prickarna och det är det, det tog också att det kliar värst på nätterna och det gör det verkligen! Och sen kollade jag på bilder på hur prickarna ska se ut och dom är lika som mina så jag är 99% säker på att det är det..och det smittar vid direkt kontakt och Andreas har börjat få prickar han också så det är nog det! Och sen fick jag höra att det "går" skabb i Sandviken och det är ju inte långt härifrån så det är ju inte omöjligt.. men jag vet dock inte vart fan jag skulle ha fått det för det stog att det inte smittar från katter och hundar till människor men att det kunde smitta från hästar och "vilda" djur men jag har ju inte varit i kontakt med nån häst, men det stog också att det räckte med att man tog nån i hand eller kramade om nån som har det så kunde man få det.. och jag har ju haft prickarna i typ en och en halv månad nu så jag kommer ju inte ihåg vilka jag har träffat på den tiden.. men man kunde få det om man tog i nått som ett "vilt djur" har varit på nyligen också och jag och Sussie va ju och plockade svamp så jag kanske tog i nått i skogen.. men hur jag än fick det så ska det bort och det fort för jag kliar sönder mej och får snart nått psykbryt!! Det stog också att man kan svimma när man får för många bett för då blir det en så stor allergichock och det hoppas jag verkligen att jag inte gör! Och det stog att dom som har haft det fick gå till läkaren flera gånger innan dom visste va det va och det kostar ju en massa pengar!! Jag och Andreas ska till HC igen imon och jag går inte därifrån förren jag har fått klart för mej att det är skabb eller mot förmodan nått annat!!

Andreas har bara några prickar och jag har hela kroppen! Igår när vi gick och la oss så kliade det förbannat mkt både på mej och han, så han fick psykbryt och gick in i duschen hihi ska han klaga liksom, jag har haft så här i över en månad och han har haft det i knappt två veckor och får redan psykbryt, och han har bara några ställen där det kliar medans det kliar på mej överallt hihi , men han är ju kille och dom står väll inte ut med lika mkt som vi tjejer, man vet ju hur det blir när en kille är förkyld hihi  


Sitter nu och dricker kaffe och lyssnar på musik men ska snart klä på mej och gå en liten prommenix hem till Sussie   Ska köpa med mej cigg åt henne också för hon har fått jätte ont i ryggen så hon kan inte ta sej nånstans, så då får jag vara "räddaren i nöden" och fixa cigg åt henne    men jag får ju lite motion på köpet också och det är inte helt fel  Skulle färga håret idag egentligen men ringde mamma och sa att vi får ta det i helgen istället för jag orkar inte hålla på med det idag   

¤~¤

...

Av Helen Skogsberg - 28 september 2010 13:42

Städningen klar och maten är på G   

Ringde mamma nyss och hon hade ringt till frissan och frågat om hon kunde garantera att hon kunde färga mitt hår i samma färg som löshåret men det kunde hon självklart inte.. och hon hade ingen tid ledig nu heller, så jag har bestämt mej för att färga tbx håret så som jag hade tidigare och färga löshåret brunt ist   Känns lite synd att jag har typ kasstat bort 350 spänn på hårfärg redan åsså blev det inte så som jag ville ha det.. men men det är sånt som händer..

Talade också om för mamma att hon får skjutsa mej till jobbet idag, så nu är det bestämt att jag SKA jobba idag, men sen är jag ledig imon och jobbar igen på torsdag.. ganska skönt för då blir det en lugn "start" på jobbandet igen    

Nu ska jag gå och äta    byebye

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 28 september 2010 11:22

Har köpt löshår men det är mer gulblont än mitt hår, så jag försökte i förrgår och igår att färga mitt hår i samma färg som löshåret men det går fan inte   så nu har jag typ gett upp, blir nog så jag blonderar tillbaka håret som det va förts för nu är det typ rågblont   åsså kanske jag färgar löshåret mörkbrunt så ser det ut som att mitt underhår är mörkt.. det kanske blir bra, vi får se   


Älsk är i skolan och GUD va jag saknar honom!   

Jag ska städa lite snart och laga mat så älsk har mat när han kommer hem, och sen drar jag nog till jobbet..ska börja masa mej till jobbet igen har jag tänkt,

mår fortfarande piss och vill (vågar) egentligen inte åka dit men jag är väll så illa tvungen så jag får ihop lite pengar i alla fall. Åker med mamma till jobbet och sen hämtar hon mej efteråt också, så det är nog ingen större fara..

Förutom att jag inte vill åka till jobbet på grund av det som hänt så är jag så JÄVLA trött på att jobba på det där stället så jag måste fan fixa nått annat jobb och det fort! Det är skit trökigt att jobba där, dom bara krånglar och jag tjänar jätte lite på det, så jag vill ha ett jobb där jag tjänar LITE mer i alla fall, så jag har råd att hitta på lite roliga saker för just nu så går pengarna enbart till hyra,räkningar och mat och det är inte speciellt kul..


Ska ta och ringa mammsen en sväng och kolla va hon har för sej och sen börja städa och laga mat..

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 27 september 2010 11:45

Hade trökit så jag satt och höll på med Andreas hår.. Visst blev det stiligt!   Den frillan blir nog jätte poppis snart hihi

¤~¤

  

Han såg ju road ut hihi

  

  

Av Helen Skogsberg - 25 september 2010 13:58

Pratade ju med Rosita och pappa igår...kom väll inte fram till så mkt men jag bad henne om ursäkt iaf. Hon satt mest och "ojade" sej över hur dåligt hon mådde av att jag gjort så mot henne, och så sa hon "så fort jag hör namnet Helen så tänker jag usch hon har gjort mej illa" (snacka om av över dramatisera det hela enligt mej) och så sa hon "först så tänkte jag på att lämna din pappa för att komma bort från dej eller från problemet, hade det varit nån annan som gjort så här så hade jag bara kunnat vifta bort det men inte när det är du" (också att över dramatisera enligt mej) och sen satt hon och "ojade" sej ännu mer, sen sa hon "jag godtar ursäkten den här gången men inte nån mer gång,men det kommer att ta lång tid innan jag kommer över det här och det kommer alltid att sitta kvar i huvet på mej att det hänt för jag mår så dåligt av det". Pappa satt mest och frågade mej vrf jag gjorde och sa som jag gjorde så jag svarade att det va för att jag va arg. Det tog "bara" två och en halvtimme att prata den här gången (förra gången tog det 6 timmar) så det va ju skönt att det inte blev lika länge som sist.. pappa sa att nu ligger ansvaret på mej att försöka göra så det funkar igen mellan Rosita och mej, genom att hälsa på mer,höra av mej mer och bete mej ordentligt.

Jag hade förväntat mej att efter att jag bett henne om ursäkt så skulle jag få en ursäkt av henne för att hon sa att hon inte tycker om mej heller, men det fick jag inte.. men nu har jag det här gjort iaf..


Älsk står i duschen och jag ska snart göra mej i ordning för vi ska gå till affären och handla lite saker för jag tänkte baka lite idag när det ändå är pissväder ute    

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 25 september 2010 11:45

Idag bakade jag chokladcupcakes MUMS!!  

¤~¤

  

Ovido - Quiz & Flashcards