ursellenhellen

Alla inlägg under februari 2011

Av Helen Skogsberg - 28 februari 2011 14:15

Usch va less jag är på allt..!

xoxo

Av Helen Skogsberg - 27 februari 2011 22:45

Det va trevligt hos Sussie igår, vi spelade spel,åt pizza, drack cider och pratade   Åsså pratade vi om att Shima (min hund) har det bättre uppe hos dom (där hon typ har bott hela tiden) för där behöver hon aldrig vara själv,hon kan springa lös på gården och hon har deras hund att leka med   och vi kom fram till att vi ska skriva över henne på Sussie och Kennet och att hon får bo kvar där på heltid men att jag kan låna hem henne när jag vill och det är jätte bra   


Idag har vi hjälpt Catta och Greger med en sak.. och sen så bjöd dom på pizza och skjutsade hem oss när vi var klara..

xoxo

Av Helen Skogsberg - 26 februari 2011 14:00

Idag ska jag och Andreas åka hem till hans mamma (Sussie) och umgås och dricka nån cider med henne och sova där, för Kennet ska åka på 50års kalas tror jag det va   

Det ska bli kul   

xoxo

Av Helen Skogsberg - 25 februari 2011 21:15

Idag tänkte jag vara snäll och hälsa på farmor och farfar en sväng eftersom att jag inte gjort det på ett tag nu.. så jag ringde till farmor och hörde med hene om det va okej att jag kom och det va det.

När jag kom dit så pratade vi om lite allt möjligt och det va jätte trevligt.. men sen va hon tvungen att ta upp det där som hände mellan mej och Rosita (pappas nya) förut! Men vi har ju pratat klart om det så jag trodde att det va lugnt nu och att det inte skulle bli nå mera tjafs om det.. men där hade jag fel! "det är ju så hemskt det du gjort!" sa farmor (jag kallade Rosita för tjappkines..stavning   ) och att HELA släkten mår dåligt över det sa hon också.. och det brukar vara farmor som bli arg och det inte går att prata med, men den här gången va det farfar (som annars brukar förstå och vara lugn) som flippade ur totalt! Jag har aldrig sett farfar sådär! vart f*n rädd för han! han höjde rösten och slog näven i bordet och härjade! så tillslut så började jag grina och då sa farfar "tack för titten..) och gick ner i källaren och skulle basta..sen satt farmor och jag och pratade lite och sen gick jag därifrån, jag grinade hela vägen hem för att farfar va så konstig och elak.

Men nu förväntar jag mej en ursäkt för hur han betedde sej och tills jag har fått den så tänker inte jag gå dit nå mer! ÅÅÅÅ jag skulle kunna skriva en bok om hur arg och ledsen jag är nu och om vad som hände där borta..! men aja nu har jag fåt skrivit av mej lite iaf..

xoxo

Av Helen Skogsberg - 24 februari 2011 18:00

Idag hade jag inget speciellt för mej så jag gick hem till min gammelfarmor Eivor och hälsade på, och guuuud va pratglad hon va hihi, vart kvar där nästan tre timmar hihi

Men det va trevligt att sitta och prata med henne lite   

xoxo

Av Helen Skogsberg - 23 februari 2011 17:00

Tänkte berätta att såret har läkt helt efter operationen, och guuud va skönt det är att inte ha ont längre   

För övrigt så har ju varken jag eller Andreas fått jobba på nästan två månader..vilket börjar bli drygt nu, man bara går här hemma och gör samma saker varje dag.. hade varit bättre om det va på sommaren då man kan gå ut och göra massa saker, nu finns det ju itne så mycket att göra..och nu börjar det bli jäkligt knapert med pengar..så nu hoppas jag på att vi snart får börja jobba igen!


Tänkte visa lite bilder på en av mina "hobbys", som är att samla på ljus som ser ut som chokladbakelser   

  

          

 

         

   

Visst ser dom goda ut!!  Vet inte riktigt hur många jag  har just nu, men det är ett gäng hihi och fler ska det bli!

xoxo  

Av Helen Skogsberg - 22 februari 2011 20:45

Började dagen med att tvätta lite..

  

Sen åkte jag och mamma till S-viken på Handledarkurs/Övningskörningskurs, så snart kan jag börja övningsköra och sedan ta körkort!!   Mamma bjöd på Thai-mat på vägen hem också omnomnomnom   


Sen när vi kom hem så städade jag lite.. vart nyss klar   Så nu ska jag och älsk snart kolla film och mysa   

xoxo

Av Helen Skogsberg - 21 februari 2011 13:30

Sussie och Kennet va nyss hit och fikade en sväng, trevligttrevligt   

branko låg i Sussies knä och halvsov med tungan utanför aawww :3   


Nu sitter jag bara här och trökat lite..men funderar på om jag ska gå ut och gå en liten sväng kanske..hmm.

Mina växter har växt JÄTTE MYCKET sen igår!

Tomaterna   

Blomkålen   

xoxo        

Ovido - Quiz & Flashcards