ursellenhellen

Alla inlägg under juli 2011

Av Helen Skogsberg - 31 juli 2011 23:45

Fredrik fyller 19år idag & jag har namnsdag så grattis på oss! ;D

Vi åkte hem till mamma & Tommy & firade Fredriks födelsedag & min namnsdag :)

mamma hade gjort massa godsaker också :D <3

                   Jag fick lösnaglar & skor i namnsdagspresent :D


xoxo

Av Helen Skogsberg - 25 juli 2011 14:00

Vi åkte till Andreas mormor & Kjell (hans lådsas morfar) i Oxelösund på "semestern" & hälsade på lite :) & innan vi åkte hem så åkte vi till Stockholm några dagar & hälsade på Andreas gammelmormor & gudfar :D Slänger upp lite bilder..


Det regnade eller blåste jätte mkt alla dagar som vi va i Oxelösund förutom den sista dagen vi va där, så det blev mest att sitta inne och uggla eller att vara i deras lilla kollonistuga :/ menmen det funkade väll det också :P

  Andreas ränsar i växthuset :P

                       

     Andreas mormor Titti :)   Kjell :)   Älsk :)

           

                          

  Jag hittade klistermärken till mobilen i en liten affär också :P            

Alla dom här bilderna är ifrån deras kollonistuga där vi var nästan varje dag..

Här är några bilder från en dag då vi åkte och fiskade en sväng på kvällen :)

                    

Det va bara Andreas som skulle fiska, men sen så skulle han gå och kissa så jag fick fiska medans..och andreas hade inte fått nå fisk än..

Men jag fick två stycken (den lilla räknas också hihi :P ) medans han kissade XD <3

      haha så nu har jag ännu en gång visat vem som är fiskemästare i vårat förhållande XD <3

  Andreas blev så sur för att jag fick fisk och han blev utan, så han vägrade nästan att åka hem sen XD <3

När vi va hos dom så va vi mest i deras stuga, men vi åkte på en loppis också, åkte hem till Kjells mamma & pappa & handlade i Nyköpnig en sväng :)

Här kommer några bilder från sista dagen som vi va i Oxelösund när vi åkte ut med båten och grillade :)

                      

            

                    

     

En havsörn :) 

       Jag låg & solade väldigt mkt den här dagen och tyckte inte att jag fick nå färg alls..men när vi kom hem till Titti & Kjell på kvällen sen så blev jag alldeles knallröd och det sved på hela kroppen :( AJ va jag va solbränd!

Vi åkte till Oxelösund den 12juli & åkte till Stockholm den 20juli, så vi va där i 9 dagar & det va jätte kul fast att det mest va dåligt väder :)


Efter att vi hade varit i Oxelösund så åkte vi till Stockholm :) Slänger upp lite bilder därifrån, blev inte så många bilder för vi va mest ute och handlade :P

  Andreas gudfar bjöd oss på mat :D     MUMS! :3   Andreas gammelmormor :)   Usch va solbränd jag va i ansiktet där :P   Den här snubben såg jag & älsk när vi va ute & handlade :P   Jag & min underbara älskling! <3<3    Andreas, jag och Jamal (Andreas gudfar) :)    

 Vi va bara i Stockholm från den 20-22juli så vi hann inte med så mkt, men vi ska åka dit & va där lite längre sen nån gång :)

Den 22 kl.17:00 åkte vi med bussen hem till Torsåker igen & gud va skönt det va att komma hem! "borta bra men hemma bäst" stämmer VERKLIGEN!   


OJ vilket långt inlägg detta blev haha :P

xoxo             

Av Helen Skogsberg - 24 juli 2011 23:00

Idag fyller min älskade morfar år! Så vi åkte dit allihopa och grattade honom :D <3


         


Underbara morfar om du bara visste hur älskad du är! :') <3


Och Smulan fyller också år idag! :) Grattis mattes bebis <3

 


xoxo 

  

Av Helen Skogsberg - 23 juli 2011 21:15

Idag hade jag & älsk bara tänkt att vara hemma & ta det lugnt, men det blev en tripp till ett växthus som säljer pelargoner m.m med Pia, Sofie & Fredrik istället :D

När vi kom dit så fanns det grisar & kalkoner där också hihi Jag vill ha en gris!! :3 <3

               

         

Vi fick massa pelargonplantor av Pia :D <3 Efter att vi hade varit där så bjöd Pia oss på pizza som vi åt hemma hos oss :D <3


xoxo 

Av Helen Skogsberg - 11 juli 2011 23:45

Idag har jag stressat som en jäkla idiot hela dagen!

Vi åker till Oxelösund med buss imon så jag har bara packat & städat hela dagen! Jag blir alltid stressad om jag ska åka ganska långt & bli borta flera dagar, för jag måste hinna packa allt & se till så att jag inte glömmer nånting..(vilket jag brukar göra). Jag har städat överallt, packat allt som ska med, fixat så nån tar hand om katterna & vattnar blommorna.. så nu tror jag att allt är klart för avfärd imon, hoppas det iaf :P


Aja, nu ska vi gå & lägga oss så vi orkar upp imon :) NattiNatti <3


xoxo

Av Helen Skogsberg - 10 juli 2011 21:30

Eftersom att Andreas blev utan fisk igår så ville han ut & fiska idag igen & visa att han kunde få fisk :P "jag kände bara av vattnet igår" sa han hihi <3 så vi drog & fiskade idag igen :P

      Några av mina fiskar :)

När vi hade fiskat ett tag så ringde Kennet & undrade om vi ville följa med han & fiska nån annan stans, så då gjorde vi det :)

    

Men vi fick inge fisk på det stället så vi drog hem efter ett litet tag..

    mina tre braxar :)

Idag fick jag 9 fiskar & älsk fick 5st så han blev ju inte utan iaf, men jag fick fler hihi XP <3

xoxo

Av Helen Skogsberg - 9 juli 2011 21:15

Idag bestämde jag & älsk oss för att dra ut på en liten fisketur :) <3

På vägen till fiskestället så köpte jag ett nytt metspö..

    

..men metspöt gick av i tre delar när jag fick upp den här braxen -.-

      Efter ett tag så kom Sofie & Fredrik dit också :)

    Jag fick 5 fiskar & Andreas blev utan XP Det är jag som är fiskemästaren i detta förhållandet iaf hihi :D

xoxo


:D

Av Helen Skogsberg - 8 juli 2011 16:48

Nu har jag provat att mata Pip (fågelungen fick heta så) och den äter med god aptit :) Så förhoppningsvis så överlever den om den inte är skadad :D Nu ska jagh höra med Andreas mamma om hon har nån bur som den kan få bo i :)


     

xoxo



xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards