ursellenhellen

Alla inlägg under januari 2011

Av Helen Skogsberg - 31 januari 2011 16:46

Älsk drog inte till Balken.. vet inte varför han inte gjorde det för jag sa inget till han om att jag inte ville sitta här själv nu..

Men aja, nu ligger jag på soffan (som vanligt   ) och älsk gick precis till affären och till Gästis för vi ska äta pizza idag, eller jag ska äta kebabtallrik MUMS!!   senare kommer mamma förbi en sväng också för hon har köpt sprit till mej som jag ska använda när jag ska göra körsbärslikör!   Nu ska jag kolla om det finns nån rolig serie som jag kan börja följa på nån playkanal   när jag ändå typ bara ligger här hela dagarna..

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 31 januari 2011 14:27

Jaha.. Frågade älsk nyss om han kunde skynda sej att gå till affären åt mej om ett tag, fick till svar "ja, jag ska till Balken så då kan jag göra det när jag går hem därifrån.." öööö jaha så han tycker att jag ska ligga här på soffan HELT själv och tröka medans han är med Balken??! (då kan väll Balken lika gärna komma hit??)   åsså ska jag behöva vänta ännu längre på att få alvedon... Nä nu blev jag grymt irriterad! När han skulle åka till valbo så föklarade jag för han att jag blev ledsen för att jag inte kan göra nånting och för att han skulle åka iväg medans jag fick sitta själv här hemma och knappt kan röra mej, och då sa han att han kunde stanna hemma (men jag sa att han inte behövde göra det då för att jag visste att han skulle bli sur då och för att Sussie inte skulle behöva åka själv..) Men så tänker han dra till Balken nu och lämna mej själv här igen?!  Det skulle vara oki om jag inte hade ont men nu har jag jätte ont och behöver hjälp med vissa saker... morrrrrrr!!

Han sa att han bara skulle vara där ett litet tag men jag vet hur det kommer att bli, jag kommer att få sitta här själv hela dagen.. nä nu måste jag gå och röka så jag lugnar ner mej lite   

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 31 januari 2011 14:03

Idag gör det jätte ont igen och jag har börjat blöda lite ur såret igen (blödde första och andra dagen men sen slutade det) och det kliar, men mamma sa att när det kliar så har det börjat läka och det är ju bra   men blir nog en trökdag idag igen som innebär att ligga halvdöd på soffan och glo film, men lite mysigt är det ju för jag har ju älsk här och gosa med   

På pappret som jag fick med mej från sjukhuset så står det att efter 1-2 veckor så försvinner stygnen av sej själva (och det är ju bra) men jag hoppas att jag inte behöver ha ont nå mer snart.. och efter ungefär 3 veckor så ska det vara helt läkt står det    och efter ungefär en månad så ska jag på återbesök och kolla så det har läkt ordentligt   

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 30 januari 2011 13:45

Orkade inte uppdatera igår för jag va så trött och hade så ont, men vi gjorde inte nått speciellt igår iaf, låg mest och tittade på film.. fast älsk åkte till valbo en sväng med Sussie och jag blev jätte ledsen för att jag inte kunde följa med, börjar bli trött på att bara ligga ner hela dagrna och knappt kunna göra nått!   Min "brorsa" Jeppe  fyllde 15 år igår också men jag hade så ont så jag kunde inte åka dit heller, så jag får åka och gratta han nån dag när jag inte har ont längre.

idag så blir det nog också typ bara att ligga och göra ingenting.. har inte lika ont idag men det svider JÄTTE mycket! Marcus ska komma hit en sväng snart för han har nog fått skabb hihi så han ska låna sån salva av mej som vi använde när vi hade skabb   


¤~¤

Av Helen Skogsberg - 28 januari 2011 13:45

Vakande för ett tag sedan.. har fortfarande jätte ont men inte så att jag grinar iaf.. Igår innan vi gick och la oss så började jag grina utan anldening men tror att det berodde på att nervositeten släppte   

Har nyss tagit ipren och alvedon och haft på bedövningssalva som jag fick inne på sjukhuset, så hoppas att det inte gör så ont snart.. Idag blir det nog bara att ligga i soffan med älsk och glo på film och äta pizza   

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 27 januari 2011 21:00

Operationen gick bra. Grinade hela vägen in till sjukhuset och hela tiden i väntrummet för att jag va så närvös!

Fick komma in till en sköterska när klockan va typ 10:20, först fick jag byta om till sjukhuskläder, sen satt hon och försökte lugna ner mej och förklara hur det skulle gå till, det va skönt för jag kände mej lite lugnare iaf.. sen fick jag 4 tabletter av henne som hon sa fungerade typ som alvedon och treo och sen sa hon att hon skulle gå ut ett tag och att jag skulle sitta kvar och vänta på läkaren som skulle komma och prata lite med mej. Medans jag satt där själv så fick jag panik och började grina igen.. men efter ett tag så började jag gäspa och känna mej lugn (va fortfarande nervös men paniken försvann) så jag tror inte att tabletterna fungerade så som hon sa, tror det va typ lugnande, och det va skönt   Sen kom läkaren in och hon frågade hur jag mådde och pratade lite om vad dom skulle göra och sen frågade hon en väldigt dum fråga "vill du ha lokalbedövning eller vill du ha narkos" NARKOS SÅ KLART svarde jag, sen gick hon och sköterskan kom tillbaka och jag fick följa med henne till operationssalen (som tur va så fick jag inte ha linserna i, så jag såg typ inget där inne   ) så fick jag lägga mej på opertionssängen och så va det en till sköterska där inne och hon förberedde mej och höll min hand när den första sköterskan tröck in nålen i min hand (usch va ont det gjorde) sen sprutade dom in nått grejs i slangen som gick in i min hand och sa "nu kommer du att bli yr, vi brukar kalla det att man åker karusell" och sen sa dom god natt    åsså somnade jag   

När jag vaknade sen så hade jag en slang i halsen så jag fick panik men då kom en sköterska springandes och drog ut den (har ont i halsen efter den nu) Första jag frågade va hur mycket klockan va hihi och den va halv ett, sen frågade jag om jag fick sätta mej upp och om jag kunde få vatten för det smakade JÄTTE äckligt i min mun, och det fick jag, sen vart jag ut rullad till ett annat rum där dom frågade om jag ville ha nått att dricka och en smörgås, men jag ville inte ha nån smörgås för jag mådde illa så jag fick saft och några kex istället, åsså kom mamma och Andreas in dit också    sen när sköterskan tyckte att jag såg ut som att jag mådde bra så fick jag gå och byta om till min kläder igen och sen tog hon bort slangen i handen åsså fick vi åka hem..   

När vi åkte hem så köpte mamma Thaimat och bjöd oss också   sen hämtade vi Sofie för hon skulle också äta med oss, åsså åkte vi alla hem till mej och Andreas och åt, men när vi satt och åt så började bedövningen gå ur så det började göra JÄTTE ont så jag bröt ihop och började grina igen.. efter att vi ätit så åkte mamma och Sofie, och jag gick och la mej och sov.. Sen när jag vakande så va Sussie här och ville kolla hur det va med mej   

Hon åkte för ett tag sen så nu ligger jag halvdöd i soffan och har JÄTTE ont och är jätte seg.. ska nog gå och lägga mej och sova igen snart och hoppas på att det inte gör lika ont imon..

¤~¤

Av Helen Skogsberg - 26 januari 2011 12:45

Har inte uppdaterat här på ett tag för jag har haft annat att tänka på och är JÄTTE nervös! För imon så ska jag opereras för första gången i mitt liv!! Och jag är livrädd för typ allt som har med sjukhus och läkare att göra.. Imorse så va jag så nervös så jag spydde! 

Operationen tar bara ungefär 15-20 min men jag får ju sova medans och på pappret stog det att operationen med uppvaknandet innräknat så tar det ungerfär 3tim.

Men det är inte bara operationen jag är rädd för, jag är rädd för smärtan efteråt också!!

Aja har tid imon kl 10 så får väll se om jag skriver hur jag mår när jag kommer hem om jag orkar..

¤~¤



Av Helen Skogsberg - 20 januari 2011 20:00

Idag har jag bara målat hela dagen.. så nu är jag klar med både bordet och tavlorna   Vart faktiskt RIKTIGT nöjd!   

  

Tavlorna har samma mönster som bordet   

Åsså målade jag några ljuslyktor med samma mönster..   

  

xoxo


Ovido - Quiz & Flashcards